fredag 9. oktober 2009

Vippevinduer og coach-ratt på plass

Jeg har nå bytta dører på min 1989 T3 og vips så fikk den vippevinduer (til venstre) i framdørene.

I framdørene sitter det også noen braketter for campingseng (barneseng) som jeg mangler noen deler til. Men det tar jeg etterhvert.

Blir fornøyd med denne bilen, tror jeg. Skal sveise litt her og der etterhvert, men ikke mye, litt rundt et setebelte og et stigtrinn. Men det er også det som er av rust. Akkurat nå blir det nok til at bilen får innredning fra multivan.

T3'en går overraskende fint, starter lett og virker som den er i orden også. Jeg har kjørt 600 km med den nå, så kan vel ikke klage på noe spesielt.
Det ble veldig fint med vippevinduer, bilene kler dem faktisk, blir et litt mer luksuriøst preg på dem da. Ellers har jeg også montert coach-ratt fra min grå 1989 Caravelle Coach over på C'en, og det ble mye bedre å kjøre med, - penere også. Synes ikke det er noe problem at C'en ikke har servo.

I dag kjører jeg til jobb med T3 og det er jævlig moro. Men noen bil som skal brukes mye om vinteren blir ikke dette. På vinteren får jeg slite på min 2003 Multivan.

Jeg gleder meg til å prøve T3'en i snøen og på isen med diffbrems. diffbremskassa husker jeg godt fra en coach jeg hadde for et par år siden. Den bilen fikk aldri skilter da jeg ikke fant ut av motorproblemet på den. Men: Diffbremsen var veldig bra i kram løssnø fra verkstedet mitt og opp bakken. Gikk rett opp som ei kule!

Jeg skal også senke C'en en dag nå med fjører fra coach og montere nypussede støtfangere foran og bak og nye dempere bak. Den får ikke coach-fangere, men originale stålfangere malt i samme farge som bilen med svart gummilist. Da beholder jeg C-preget på bilen. Det blir bra, syns jeg.

I tillegg skal den få leppe/spoiler fra coach foran. Da blir den ikke lik alle andre T3'ere.

Når multivaninnredningen er montert så kan det jo hende denne blir med på tur for da kan en jo sove i den også.

Vurderer fortsatt å bytte kassa på bilen, men kjører med den en stund framover. Den fungerer jo som den skal. Den går bedre nå med ny LS-olje (limited slip) som er riktig olje på denne bilen.

Brum, brum.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar