tirsdag 20. oktober 2009

Her er Norvegia-bussen fra TV2-reklamen!

Norvegia-bussen var en rimelig strøken 1982-modell caravelle, regget i 1981, 8-seters buss med luftavkjølt 2,0 liters motor.

Jeg solgte den i sin tid grunnet annet prosjekt. Den var tilnærmet rustfri, men jeg har fått vite at det ble tatt noe rust på den etter at den ble solgt. Men det var meget pen etter omlakkering i originalfargene for nå 7 år siden.

Jeg gjorde en god del med den sjøl. Men automatgirkasse som fungerte helt topp ble overhalt noen år før jeg kjøpte den, det samme ble forgassersystemet og starteren. For øvrig var bremser og støtdempere i god stand. Den hadde fått ny frontrute, nye støtfangere av meg. På runn av en liten bensinlekkasje fra tanken ble tank byttet etter at jeg solgte den og det ble også gjort noe annet, blant annet en ny innredning med 8 seter ble satt inn.
Ellers var jo denne bilen sjeldent pen, hel og teknisk i orden og så avgjort en T3 for en VW-entusiast. Denne bilen har takluke og vippevinduer i framdørene no som ikke var veldig vanlig på en T3 produsert i 1981.
Jeg holdt på å kjøpe den tilbake når den sist var tilsalgs men "besinnet meg"; "besinnet meg"? Det burde jeg kanskje ikke ha gjort. Jeg brukte en god del penger på bilen for å få den i ok stand.
Dette var imidlertid mer et spørsmål om å redde bilen fra høggern for meg på det tidspunktet. Den ble nylakkert i Hamar og hadde vært bruk som campingbil av en eldre mann og hans konei Vang ved Hamar.















1 kommentar:

  1. Hvor hen i Norge holder denne bilen til nå?
    Mor hadde en slik bil i 13 år og vi reise mye med den... Fra Halden til Lillehammer, til Gøteborg og til Danmark... Jeg er en hobbybaker og skal lage denne bilen i 3d kake til min mors 65 års dag... Men lurer på om du vet hvem som er eieren nå? For har noen spørsmål om å leie bilen på bursdagen til mor...
    Hun hadde volkswagen t3 bus d 1983... Men denne var meget identisk i farger og utseende... Kontakt meg på sara_syversen@hotmail.no om du vet om noen i kanskje Østfold med en slik bil....

    SvarSlett