søndag 21. august 2011

En VW Hannover-coach -91 i garasjen

Ja, så ble det etter mye fram og tilbake til at Kai's 1991 VW automat-coach ble min. Jeg tror du kommer til å angre på dette salget, Kai, he, he..... Men skal jeg selge den en gang, vel, så skal du stå først i køa.




Nok om det.



Motoren på denne bilen ble fulloverhalt (hva nå det måtte betyr, bare topper eller alt?) av eieren før Kai kjøpte den. Går fint og starter greit! I 2008 fikk den ny sevopumpe og i 2010 ny starter.





Det fulgte med CD-spiller, sort høyttalerbue og et kartbord på dasj'en. Men det som er veldig fint er at bilen har originalt soltak med vifte, solcelledrevet. Vi får tro dette fungerer greit.



Coach'en har også sentrallås som fungerer når en låser bilen fra passasjersiden, men ikke nå en bruker førerdøra. Dette er nok noe så enkelt som et ledningsbrudd. Vel, vel, vi skal nok fikse på det en dag.



Jeg har merket meg at den har helt nye sommerdekk på, 205/70 R 14, montert på coach-felger med LI (loadindeks 95). Det holder i massevis for meg for denne bilen trenger bare LI 93.



Det er ikke veldig mye rust, men noe er det. Ei hjulbue skal sveises og det skal fikses noe bak framfangeren. Ellers ok men med noen bruksflekker som jeg ikke har tenkt å gjøre noe med.


Inni er den nesten strøken. Jeg har allerede rukket å få inn et nytt passasjersete som er helt og fint og med armlener som fungerer. Ellers er den strøken inni etter 21 år.


Dette er en årsmodell registrert i november 1990 og er en 1991-modell produsert i Hannover, altså etter at produksjonen ble flytta fra arnestedet Wolfsburg.


Jeg får håpe at Kai, som nevnt, ikke angrer veldig på dette salget etterhvert. Den skal settes i stand. MEN: Dersom min Club Joker 1988 får trøbbel, er jeg redd jeg må plukke deler fra coachen - inntil delene kan erstattes og coach'en er på vegen igjen. Men coachen skal ikke bli delebil. No way!!!!



Takk for handelen Kai. Det tok vel et års tid for meg å få kjøpt den?





































































Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar