torsdag 4. april 2013

Snart dukker gamle VW-busser opp på vegene igjen

Det har vært vinterdvale for mange klassiske VW-busser. Men nå er de snart klare for vegen igjen. Jeg har sett noen T3 som triller på vinteren, men ikke mange av modellene før 1991. Min egen coach har trillet jevnt og trutt, og jeg har observert noen syncroer og en varebil her i området.

BILDET: Her står min Westfalia og slik har den stått siden slutten av oktober 2012.

I kveld skal jeg forsøke å få i gang igjen min gamle 1988 VW T3 Westfalia fra vinterlagring. Jeg har skodd meg med startbooster, godt humør og tro på at dette har gått fint.

Jeg har liten erfaring med å lagre biler gjennom vintermånedene. Men de fleste sier dette går helt fint! Egentlig har jeg meste tro på at det er smart å kjøre dem en tur i ny og ne. Men jeg har verken garasje i nærheten av der jeg bor, noe verkstede eller noe sted å ha delene mine hjemme heller, så da ble det lagring som ble løsningen.

Batteriene har vært koplet fra. Den har stått inne lunt og tørt og jeg har tittet etter den en gang midtvinters. Det så fint ut.

Jeg skal ta noen bilder og legge de ut etter at kveldens utfordring med oppstart er gjort.

Jeg vil få takke spesiell kompis for all støtte og hjelp til å finne et praktfullt sted å lagre bilen min i vinter. Selv om jeg ikke har kjent kompisen så lenge, så har jeg hatt god støtte til vinterlagring av bilen og noen deler.

I kveld vil det vise seg om dette har vært vellykket lagring. Men jeg har god tro på det. Dessuten: jeg har mobilitetsgaranti på denne bilen til i juni. Og vil den ikke i gang, ringer jeg Møller Bil, så får de hente den og få den i gang igjen! Enkelt og greit! Jeg får vel leiebil gratis hos dem også i så fall....!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar