mandag 13. august 2012

Et kjempetreff i Loen!


Det ble et kjempetreff for VWbusser i Loen på Vestlandet fra 10. - 12. august. 11 VWbusser av ulik type dukka opp. Faktisk var dette et av de flotteste treff jeg har vært på!













Det var hyggelige folk i drøssevis, en flott campingplass med alle faciliteter, en praktfull natur og opplevelser i supervær. Og så fikk jeg meg en skikkelig sykkeltur på 33 km inn til breen i dalen innafor.


















Turen for mitt vedkommende startet natt til fredag da jeg og Narle fra Raufoss møttes på Grotli på Strynefjellet og kjørte Gamle Strynefjellsvegen til sommerskisenteret i verdens tetteste tåke. Det  var bare 3 meter sikt på det verste, med delvis, regn (og litt sludd?). At vi kom fram uten problemer og "grøftekjenning", er nesten et under.

Fredag, lørdag og søndag var et eventyr i Loen med supert vær, og altså en sykkeltur for mitt vedkommende inn til en av breene. Det ble mye prating og totalt 11 biler, he, he, det dukka opp noen Toyota også. De fleste tok det rolig i finværet, for dette været måtte nytes på plassen og ikke sittende i krusing med bil.



















Turen over Gamle Strynefjellsvegen hjem på søndag ble litt mer spennende enn jeg var vant til da våre T3'ere gikk VELDIG varme opp fjellet. Verst var det nok for Tommy, men det gikk bra med varmeapparatet på fullt for å hindre overoppheting, - og selvsagt opptimistiske T3-eiere bak rattet som vet å håndtere en T3 - så det ikke går galt. Sjøl valgte jeg også for sikkerhets skyld å kjøre med varmeapparatet på.

På vei ned fra Grotli måtte erjo bytte venstre bakhjul. Men det er jo ingen sak når en kjører flere i kolonne! Tommy fra Øyer hadde bytta hjul på Wesfaliaen nesten FØR jeg hadde rukket å få på jekken!!! He, he, takk for hjelpa til ungdommene. Fint at dere tar vare på oss gamlinga. Men tro ikke at jeg ikke hadde bytta sjøl. Takk til Raymond for utlån av bilder til denne sida til jeg får lagt ut mine egne!

For øvrig må det nevnes at Tommy ikke visste om han hadde jekk eller reservehjul. Men ta det tolig, gutta! Ved punktering kan vi jo låne hjul av hverandre. Noen har vel alltids noe liggende i reservehjulsbrønnen!

Vel, det hører jo også med til historien om turen over fjellet med varm motor at Tommy (Doka84) fant ut av hans kjølevifte ikke startet som den skullle. Så det ble veldig varmt baki der, olje viste 115 grader og han var nok litt redd for ødelagt topp. Men vi håper det beste. Erjos camper og Roars (vwcoach) sine gikk greit uten spesiell høy temperatur selv om de også ble varme baki der. Men det blir vel som Raymond sa det ved stoppen på fjellet: - Jaggu var det bratt opp til Videseter!

Herlig bilde Raymond her tatt under bytting av hjul! Jeg kan ikke huske siste jeg punkterte med bil, men den j...la spikeren som satt i dekket var grunnen. Kjekt å være på tur med servicemann i kolonnen som tok hele hjulbyttet, et hjul som nok har ligget i bilen siden 1988. Det eneste Westfaliaeieren rakk å foreta seg før hjulet var bytta, var å finne fram jekken og få bilen opp fra bakken! Nesten flaut. Ellers kan det nevnes at reservehjulet var helt nytt og ubrukt, men gammelt! Takk for all hjelp, gutta!

Neste år må flere komme til Loen, men kan plassen bli for liten. Jeg tror 20 biler er maks kapasitet der vi ligger, kanskje vi må flytte den et annet sted?

Vi ses igjen.

Flere bilder her nedenfor:





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar