søndag 5. august 2012

Et fint T3-møte i Kongsvinger

Jeg kom ikke til Bussfest i Sverige i år. Men jeg kom en tur til Karlstad med mitt eldste barnebarn (snart 5) ei uke senere. Sammenmed min herlige kone var vi på et par netters camping med min 1988 volkswagenbuss. Det ble en fin tur i tre dager fra 25. til 27. juli.

Derfor var det veldig morsomt at vi traff på Rolf på vwbus.no/forum på Statoil syd for sentrum i Kongsvinger da vi var på vei hjem. Vi hadde parkert ved Statoil for å spise litt etter turen fra Karlstad via Magnor.

Plutselig ruller det inn en flott tofarget T3, sølv og rustrød farget camping-T3 med Westfalia-merket på taket inn bak min bil. Ut hopper Rolf og kommer rett bort til meg. Han måtte bare stanse for en prat på vei til kaffe-besøk i Kongsvinger der han bor.

Rolf sa for øvrig at det ikke er hver dag han treffer en fin Westfalia-buss fra 1980-tallet. Hans egen var jo også veldig flott og nylakkert av Rolf sjøl, en skikkelig prosjektbil slik jeg forstod han. Veldig fin bil. Han hadde påmontert noe utstyr som gjorde seg godt.

Så mye prat rakk vi ikke med, men en fin T3 var det, en bil han nok har til hensikt å fikse og ordne videre med.

Vel, det var morsomt møte.

Takk for praten, Rolf!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar