lørdag 1. oktober 2011

Med Westfalia på fjelltur til Tinn

I år var jeg som sedvanlig på VWbusstreff på Tinn i Telemark (se annen kommentar her i bloggen). Men denne gangen reiste jeg en annen vei til Austbygda i Tinn kommune ved Tjukan i Telemark. Over fjell og dal, skal det sies at det gikk så det suste!

Denne gangen gikk turen om Gjøvik-Dokka-Leira-Gol-Nesbyen (til Rune)-Rødland og til Tinn. Tilbake gikk turen om Drammen og Oslo og E6 hjem. Det var noen mil lengre denen gang, men det ble en fin fjelltur for min kjære 1988 Club Joker.

Bilen måtte forsere et par fjelloverganger som var meget bratte, attpå til med en tilhenger på slep for å avlaste Rune litt. Men det gikk jo fint. Ikke noe problem: men jeg valgte å ta det pent oppover så ikke det meste skulle gå varmt. Nedover måtte jeg også ta det pent. DEt kan lett bli for mye bremsing med en automat i utforbakkene! Det gikk bra både oppover og nedover. Det var verd omveien: Det var jo vakkert på fjellet!.

I campingen i Tinn kom forteltet opp, noen gode bilslektninger fra fabrikken i Tyskland møtte også opp ved siden av min. Og bildet som er tatt foran huset under, et knipset på gårdsplassen til Rune der det ble overnatting før avreise fredag til Tinn.

Fint med en ny vri. Men fjellklatringen var vel noe i overkant. Neppe en slik reise neste år.





























Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar