onsdag 12. oktober 2011

T3 VW Coach er skikkelig tøfft!

Ja, da, jeg klarte ikke å dy meg. Jeg MÅTTE bare style opp denne coach'en litt. Teknisk så begynner den å bli bra. Men noe mangler jo.

For denne bilen er riktig så fin, den. Litt rust, jadda, som en 21 år gammel bil skal ha. Men likevel svært lite rust. Den har vært oppe på bukk i går og inntrykket av at denne bilen vil trille lenge, er stor.

Kai antydet at det lekker fra vannpumpa. Det gjør det, men ikke så mye. Men den skal jo byttes snart i likhet med en del andre ting.

Jeg har fått tak i mye deler nå og skal ha hjelp av et verksted til en del av skruinga; men ikke alt! Jeg har ikke lenger verksted sjøl så utendørs skruing gidder jeg nok ikke. I det hele tatt: Jeg har skrudd nok på biler. I dag monterte jeg sorte baklamper på bilen; det var kaldt nok i + 5 grader!

Jeg har tenkt å få på den nye bremseklosser/skiver/slanger foran før vinteren. Jeg har kjøpt inn støtdempere som skal inn før jul og ikke minst vannpumpa, og en nærmere sjekk i dag viser at mitt vannrør også må byttes ut.

Jeg synes den også ble veldig fin med elspeilene og de carathjulene som jeg har satt piggdekk på for vinteren. Veldig mye kjøring i vinter blir det nok ikke. Men det er kjekt å ha piggdekk på.

Min 1988 T3 Westfalia er klargjort for vinterlagring. Vanntank og spillvanstank er tømt og rengjort. Bilen er rengjort innvendig. Skal skru av batteripolene også. Den blir nok parkert i vineter, tror jeg, eller kanskje jeg velger å få på den noen piggfrie vinterdekk på stålfelger med pyntechromeringer og chromekapsler? Det var jo dette bilen opprinnelig var utstyrt med som ny; og jeg har jo tatt vare på dette selvsagt.

Vel coach'en ble jo fin nok den - syns jeg i alle fall! Bildene er tatt 12. oktober 2011.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar