onsdag 1. februar 2012

- Eriks Gamle T3-camper, sa Martin!

Første gangen jeg viste fram denne camperen var vel på slutten av 1990-tallet under et Bug camptreff på Lillehammer. Martin var der og kommenterte denne bilen enkelt slik: - Det er Eriks gamle camper, det der!


Vel, vel. Allerede da var den gammel, nå er den veteran, eller rettere sagt, var veteran! Den er vraket nå.


Denne var en Rico Camper "Made in Karmøy" opprinnelig som jeg brukte mye krefter og tid på å bygge om til en bra bil, blant annet med Rock-and-roll-seng. Den hadde en luftkjølt CU-motor med 4-trinnskasse. Jeg brukte den på en del turer. Men den hadde et problem. Den hadde en tendens til å stanse opp brått og utventet. Og det var ikke mulig å få liv i den igjen!


Det skjedde på en tur til Lofoten et år for lenge siden. Vi kom til Mosjøen og parkerte på campingplassen der. Dagens etter var den steindød! Et verksted så over bilen, bytta plugger (de var nye da jeg tro på tur men de var fullstendig tilsota og ødelagt i MFosjøen). Så var det bare å kjøre videre. I Lofoten skjedde det samme på nytt. Jeg valgte å ta hurtigruta sydover til Trondheim og kjøre hjem derfra. Vi kom greit hjem, men i et kryss i Brumunddal var det bom stopp igjen! Jeg fikk den i gang igjen - men valgte å selge den.


Han som kjøpte bilen kjørte visstnok uproblematisk med den i flere år og den hadde gått 350.000 km da den gikk til vrak. Den trillet faktisk nesten uten noen problemer etter at jeg solgte den, så jeg fikk altså orden på den siste gangen jeg gikk over bilen (overhalte gasserne, mener jeg). Men, men, jeg fikk tilbud om å kjøpe den tilbake, men DET gjorde jeg ikke!


Vel, fin bil, som jeg lakkerte opp igjen og ellers shinet opp med gangstercaps etc. Noen striper langs siden og ellers bedre stoler osv. som jeg pleier.


Men en morsom 1980-modell som jeg vel også savner av og til. Sjelden bil nå. Hva om jeg hadde beholdet denne også? Jeg fikk da med meg kajakken på denne også, men staivene måtte jeg ta av om jeg skulle ha med meg kajakk og heve taket samtidig. Vel, vel, det er mange slike typer T3-campere og jeg har vel nå hatt de fleste?

















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar