onsdag 20. oktober 2010

Endelig kom vognkortet!

Endelig. Etter en måneds venting og undring, kom vognkortet på min 1987-regga doka. Jeg ringte Statens vegvesen mandag og så ordnet det seg greit. Bilens regdato er 18. oktober, førstegangsregga 9. desember 1987.
I dag, 20. oktober, har jeg vært ute på en skikkelig prøvetur. Kjørte 45 km og det var null problemer. Den gikk utrolig fint og jeg kjørte den "fort nok" for å finne ut åssen den oppførte seg i høy hastighet. Ingen rist eller overraskelser. Veeeldig fornøyd, jeg!!!!!


Så nå er det bare å glede seg over å ha en T3 som funker greit selv om jeg har brukt noe krefter (og kronasje) på å fikse den opp.


Den er EU-ok fram til november neste år, så noe EU-kontroll blir det neppe før i juli/august (tidligere er det ikke mulig å ta bilen på EU) eller i januar 2012. Vi får nå se.

Det gjenstår bare noe småtteri nå om jeg gidder:

* Frontruta på bilen bør byttes noe jeg oppdaget i dag under kjøring i mørket. Jeg har ei helt ny liggende med gummilist så det ordner seg.

* Jeg må bytte girspaken. Den har blitt sveiset. Greit nok. Men det er faktisk mulig å få den i revers under kjøring framover da fjøra nede ved gulvet mangler. Dette gjør også at spaken må løftes litt OPP når den skal i 4. og 5. gir. Men egentlig ikke noe problem!

* Jeg bør sveise litt i et stigtrinn. Det skal vel fikes. Det er rusthull der.

* Hellakkering hadde vært noe, men det må nok vente en stund.

Noe stasj ellers skal den ikke få, kanskje et glassfiberkapell? Og en konsoll på dasjbordet og kanskje belter baki der. Vi får se. Kanskje et nytt batteri....???

I dag hadde jeg det moro bak rattet. Testa også eberen! Fungerte helt top!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar