søndag 17. juli 2011

Ny rekord for Bussfest 2011 ved Jönköping

Det ble ny rekord da årets Bussfest i regi av Nordiska Typ2-klubben ble arrangert helgen 16. - 17. juli 2011 på Lövsjöbadens Camping noen kilometer syd for Jönköping i Sverige. Ca. 175-180 vw-busser løste billett til treffet. Det er rekord. Den gamle rekorden var på 155 busser i Kungsör i 2009.

Dette var det tiende treffet i regi av klubben. Dette treffet var et fint treff med mange ulike biler. Og jeg kunne også slå fast at nå har svenskene også fått opp øya for T3-vw-busser. Det var flere fine T3-busser med svenske skilter denne gangen enn jeg har sett før.

Jeg la spesielt merke til et par T1 sambabusser (som vanlig), men det var også noen meget fine T2-bay'er der. Og ikke minst: De norske på treffet utmerket seg med flere fine biler, ikke minst ser det ut til at Westfalia'ene nå er i skuddet som aldri før. En hel nylakkert rødlig Club Joker med høytak var praktfull (se bilde lenger ned).

Men det var også flere andre slike på treffet. Men de norske var vel finest!?!?

Den flotteste var likevel tyske Nils sin 1990 T3 som er totalt overhalt og var et imponerende syn (bilder over, må ses som det heter). Den over er en Magnum (coach) med en flott original multivaninnredning, et flott interniør. Den fikk munnvannet til å renne for noen og enhver av oss. Jeg har tatt en del bilder av den og skal lage en egen skal på bilen til Nils. Det kommer senere.

Ellers dukket nok de kjente T3'ere fra Kristiansand opp, Der Postmeister overrasket også ved å kjøre 115 mil tur/retur til treffet med postbussen. Uten noen problemer. Jarles flotte bobil-T3 var også med nedover. Min Westfaila Club Joker tror jeg at jeg kunne ha solgt flere ganger på treffet. Men nei, den solgte jeg ikke!

Ellers taler vel bildene for seg? Skal lage mer tekst etterhvert.
























































































































































































































































1 kommentar:

  1. Det er nesten litt for gæli at du ikke har tatt bilder av brannbilen. Men lagå. Dere T3 folk er så vanskelige å ha med å gjøre endå!

    Flotteste bil var DESIDERT Barndooren til Tony, enkelt og greit ;) Med original PaBo innredning å greier..

    magnummen var virkelig flott! Og i Nils har vi fått oss en ny venn!

    SvarSlett